Ahad, 11 Oktober 2009

Menang di Bagan Pinang.

Keputusan PRK Bagan Pinang telah diketahui dan calon UBN telah memenangi PRK di Bagan Pinang dengan majoriti yang lebih besar. Syabas dan tahniah kepada petugas UBN yang telah berusaha bersungguh sungguh walaupun kawasan ini merupakan kawasan kubu kuat UBN.

Nampaknya hasrat Presiden PAS untuk merobek kawasan selatan masih belum berjaya. Walaupun dipenuhi dengan insiden pergaduhan dan serang menyerang, tetapi keputusan masih berpihak kepada UBN. Dan diharap kekalahan ini akan menyedarkan puak puak pembangkang bahawa deretan fitnah dan provokasi melampau bukanlah kaedah terbaik untuk memenangi hati pengundi. Mereka sentiasa mencari salah dan juga mencipta alasan http://www.mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2009/10/12/mstar_berita/20091012072704&sec=mstar_berita untuk menafikan kekalahan adalah daripada kesilapan mereka sendiri. Tidak seperti BN yang kalah dalam PRK tetapi mengakui kekalahan itu adalah kelemahan UBN itu sendiri.

Dengan kemenangan ini akan meningkatkan momentum keyakinan terhadap UMNO dan meningkatkan moral penyokong untuk berjuang dengan lebih gigih demi memastikan PRK 13 memihak kepada UBN.

Tiada ulasan: