Khamis, 31 Disember 2009

2 Hadiah tahun baru...untuk 1Malaysia & 1 Umat.

Sempena tahun baru 2010 yang baru disambut malam tadi...kita telah dihadiahkan oleh pengumuman kenaikan harga gula sebanyak RM0.20 seperti diumumkan disini http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0101&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_02.htm. Kenaikan ini menjadikan harga gula kini RM1.65...ini bermakna, selepas ini para peneroka Felda akan menikmati bonus yang lebih tinggi terutamanya Felda Chuping Perlis. Nasihat saya.... kurangkan gula dalam makanan dan minuman...sebabnya: semut mati kerana gula.
http://www.gua.com.my/Lifestyle/HealthBeautyDetail.aspx?ArticleID=4268&Shared=Pending.

Itu cerita gula. Ini pulak berkaitan penggunaan perkataan ALLAH oleh HERALD, sebuah majalah Kristian. Keputusan memihak kepada HERALD seperti diwartakan disini http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0101&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_02.htm.
Nampaklah polemik penggunaan perkataan ALLAH akan berterusan selepas ini. Di mana dan apakah pendirian parti politik yang didominasi oleh orang Islam samada PAS atau UMNO serta NGO - NGO Islam yang lain. Kalau dulu, semasa PPSMI dipraktikkan, mereka sanggup berdemo dan bersorak mendesak kerajaan untuk memansuhkannya. Tapi kali ini isu yang lebih besar yang melibatkan akidah umat masa depan, takkan tiada usaha untuk menghalangnya.FIKIRKANLAH.

Demo bantah PPSMI tahun 2008.

Lebih lanjut ada disini...http://puterinafisah.blogspot.com/2009/12/gerhana-di-tahun-baharu-2010.html

1 ulasan:

AbgTuah berkata...

AYUH KITA BERJUANG..KITA PATAHKAN HUJAH KHALID SAMAD.

http://www.khalidsamad.com/2010/01/ismu-allah-siar-ulang.html